Monday, August 2, 2010

Segalanya termuntah disini...

Assalamualaikum....
melihat tajuk entri aku kali ni sure lah nak gtau somethings..
pe ek aku nak gtau..hehe..
juz nak gtau,kat blog aku ni la segalanya termuntah..
bkn muntah nasi ke,air ke...bkn2..
tp termuntahnya segala luahan hati,cerita,dan pengalaman...
kebanyakan yg berlaku pd diri aku,aku muntahkan kat blog ni...
dan begitu jugak dgn entri kali ni...
ape yg aku nak muntahkan,ish xbest la plak guna perkataan ni...
aku tuka la jd luahkan...huhuhu..br lembut sket bunyinye..;)
mggu lepas mmg mggu yg sgt terEMOSI lebeh...
aku mintak maaflah kalau ade yg terkasar bahasa...
al-maklumlah...bl org tgh tension...mcm2 leh terkeluar dr mulut..
keje xmenang tgn..tp kini alhamdulillah...
segalanya berjalan dgn lancar...meskipun ade byk cabaran onak durinya..
mggu lepas gak,aku buat keputusan drop sbjk yg mmg aku minat sgt nak amik...tp tu la..aku sorang student yg punye limited masa...aku ade komitmen yg len selain dr blaja..aku tau,sepatutnya tugas aku hanya lah blaja...tp tu la..xtau nak ckp mcm mana...kite kene manage time dgn betul..dan aku dah fikir semasak2nya,aku mmg perlukan masa yg lebeh...so,aku perlu dropkan sbjk tu...walaupun berat,tp bl dh drop,beban tugas rasa ringan..boleh berbakti utk org lain dgn bangga dan jayanya...;))
harap2 selepas ini,tiada lg gangguan utk berkhidmat dgn org lain...
xdelah rase tension...sbb aku nak rangka 1 kerja yg sistematik sket..
nak bg dorang rase mcm mane nk berurusan dgn org atasan..
aku nak semua tugas itu kpd mereka...bkn lah aku xnak wat kije...
tp ini semua utk kebaikan mereka...pengalaman yg akan mereka perolehi..
cara berurusan utk kertas kerja di kampus shah alam sgt berbeza dgn kampus cawangan...
korang kene tahu tu..thats why,if ade kursus pengurusan dan organisasi (KPO) sila amik bahagian...sbb sem lepas k.jaz cr ramai org tp xde sape nak join...rugi gler...maybe time tu xsilap waktu cuti kot...
hari tu adela aku gtau caranya kat Mawi...bdk kelas aku mase kat dungun dulu..
dia wat kertas kerja utk bdk2 power...kat sini ade byk prosedur yg perlu kita ikut sebelum,semasa dan selepas kertas kerja diluluskan...hatta kita nak wat program yg simple je...so,try la korang kutip pengalaman yg ada ni...aku xnak lah aku je yg merasa,nak gak korang rase..nnt nak kerja,korang tahu camne nak wat surat rasmi...sbb surat rasmi yg kita blaja kat sekolah tu xsama ngan surat rasmi kat sini..maybe bkn kat sini je,tp semua tmpt kot..kalau korang bdk sekolah,anta ikut format sekolah,xde sape yg kisah sbb korang bdk sekolah..tp bl dah masuk IPTA,korang kene tahu formatnye len sket je...xdela beza sgt tahap melampau lak..hehehe..so,better korang blaja la...
oklah..sampai kat sini dulu aku luahkan...
hope,korang jgnlah xamik kisah k...
sbb aku tau,ade sesetengah org suke xamik kisah bab2 ni...
selalu aggap,ah xpela..apela sgt...sok aku jd engineer..xpyh wat benda2 alah ni...
its up to u...sape yg rase nak blaja,blaja lah..
seperti yg tersebut didalam sebuah hadis...
Dari Anas r.a :: Rasulullah s.a.w bersabda:
" Tuntutlah ilmu walaupun ke negeri China,kerana menuntut ilmu wajib atas setiap org Islam. Dan sesungguhnya para malaikat itu menghamparkan sayapnya bagi penuntut ilmu kerana redha dengan apa dengan apa yang mereka tuntut."
hadis riwayat Al-Bara...
wassalam...

No comments:

Followers

Tukar LinK