Monday, January 14, 2013

Kahwin lagi dan lagi...

Salam semua...

Actually mata tidak mampu nak lelap..makanya, buka laptop dan menarikan jari jari di atas keyboard..hehehe..ayat nak puitis je memanjang..

Baru saja pulang dari shah alam ambil adik pulang,dah habis 1 sem..sekejap je masa berlalu..itulah masa,kalau dikisahkan berlalu dengan lambat,jika tidak diendahkan sepurnama berlalu..selalu dipesan,biar masa mengejar kita,bukan kita mengejar masa..ada ke pesanan macam tu? anggap je ada..huhu...

Great weekend..lepak dengan kawan kawan..dapat jemputan kenduri kahwin..bermula lah satu lagi pengembaraan kenduri kahwin kawan kawan aku...masih tidak ketahui bahawasanya mahu hadir ataupun tidak..masih memikir kenderaan jenis apakah mahu dinaiki..al-maklum,tak mampu nak beli kereta..huhu..

Bercakap soal jodoh,kahwin ni kadang2 membosankan..sebab mereka tidak pernah faham..kahwin bukan untuk sehari dua,tapi selamanya hendaknya..nak pilih pasangan pun bukan macam pilih ikan mata merah kira busuk dah,kembung ke idak..hehehe..siapa yang tak nak mendirikan rumahtangga awal..bergantung pada jodoh dan ketentuan daripada Ilahi..Mohon doakan yang terbaik buat diri aku dan juga kpd mereka yang masih bujang diluar sana..;)

Berjumpa dengan kawan kawan satu kemestian,agar hubungan persahabatan itu tidak terputus..kita kena jaga silaturrahim..sebab kita tak ramai kawan,yang ada ini harus disayangi dijaga..hehehe..lebih lebih lagi ketika masih bujang ni,kalau dah berumahtangga nanti payah pulak nak keluar bersama..:P

Jemputan kahwin ni orang cakap wajib hadir melainkan ada asbab2 tertentu yang membolehkan kita tidak hadir..Terus berfikir dan berfikir..mencari jawapan yang pasti...


xxxxxxxxxxxxxx

Wednesday, January 9, 2013

Just Intro of 2013

Salam buat semua..

Lama x updated..harap xjemu menanti..banyak yang berlaku lately ni..kalau nak cerita mahu makan masa yang pjg sket memandangkan hari sudah terlalu lewat malamnya..

Pejam celik pejam celik dah melangkau 9 hari ditahun 2013..Tanpa aku sedari masa berlalu begitu pantas..kegembiraan yang dilakar,memori yang dicipta semakin menjadi kenangan..Alhamdulillah, banyak yang aku pelajari tahun lepas..pelbagai dugaan dan ujian serta cabaran yang datang..Pasrah atau redha bukan pilihan,namun itulah yang ada..

Semakin kita cuba,semakin sakit dirasai..akhirnya satu yang dapat ku simpulkan,setiap kegembiraan pasti ade kesedihan disebaliknya..begitu payah mengukir senyuman,namun airmata jua yang mengalir menjadi teman sejati..

Hidup adalah pilihan..baik mahupun buruk..pahala mahupun dosa..aku berusaha memilih,namun apa yang dirancang xmungkin akan terjadi kerana Dia Maha Mengetahui apa yang ada dilangit dan dibumi..Tanpa izinNya,maka mustahillah..Ku mohon petunjuk dariMU ya Allah..

Segala kesempatan yang diberi,haruslah dimanfaatkan sebaiknya..jangan jadi seperti aku,lupa dan leka membuat aku hilang kesempatan itu..kini aku merangkak mencari dalam kegelapan..mohon cahaya petunjuk datang menerangi diri aku..Susah hendak diperkatakan,hanya mereka yang mengerti dan aku percayai sahaja yang tahu..Bukan aku tidak percaya pd yang lain,tapi inilah pilihan yang aku ada untuk aku kongsikan kesedihan hati aku..terima kasih sahabat..tiada kamu,pastinya airmata ni akan mengalir tanpa henti..

Aku laluinya dengan mencipta sedikit kegembiraan,walaupun dalam hati kegelisahan,ketakutan,kesedihan bercampur baur mengenangkan nasib yang menimpa diri..namun hidup harus diteruskan..Kesakitan kesedihan keperitan yang aku alami hanyalah satu ujian kecil berbanding mereka yang tidurnya dibayangi bencana alam, peluru berpandu dan sebagainya..

Dengan itu,aku bersyukur diatas segala yang Engkau kurniakan padaku..Ujian itu membuktikan aku masih disayangi..kalau tidak diberi ujian,maka aku kan terleka dibuai mimpi kosong duniawi..kini peluang kembali lagi,moga aku mampu manfaatkan..doakan aku sahabat..;)

Aku tinggalkan kamu dengan sekeping gambar kegembiraan yang aku perolehi bersama sahabatku..


Followers

Tukar LinK