Thursday, July 29, 2010

Titipan buat rakan sekelasku....

assalamualaikum...

entri aku kali ni aku tuju khas buat bdk2 kelas aku...
bkn nak marah just nak luah lah kat korang...
ape itu rase buat keje sorang2 tok kepentingan semua...

ade sesetengah org,hanya tau bercakap tp xbertindak...
hanya tau menyuruh tp xnk buat sama2...
hanya tau pegang jwtn tp xnk bertanggungjawab...
hanya tau melihat tp xnk menolong...
hanya tau goyang kaki asal segalanya sedia ade...
dan mcm2 lg la kalo nak dikatakan....

bkn ckp diri ni buat keje xikhlas,but fikirlah weh...
larat ke ek dia buat keje sorang2???
mampukah dia ek???
nak aku tolong dia ke x ek???
tolong tanya ke,ade ape2 yg boleh kitorang tlg ko???
yela,nak pergi trip ni sama2,kitorang xnaklah tumpang je pergi...
kalo ade kije nak kite org tlg,bglah tau...

hmmmm...
alangkah seronoknye hati aku kalo ade manusia mcm tu kat dunia ni...
xpyh tggu aku merungut,dh dtg tanya aku dulu...
alhamdulillah kalo ade manusia sebegitu...
tp kalo korang nak tau manusia yg mcmni adela...
weh,ade kosong???
nak join..ala bolehlah...
yg ni ade,xpyh tanya,diorang yg tanya kat aku dulu...
huhuhu...

bila aku dh merungut,surelah kwn2 yg terdekat ngan aku je yg tlg aku..
thanks sgt2 kat k.jaz.k.ikin.k.aini.k.sariyus....
ni tulang belakang aku....
xde dorg,aku mmg nak batalkan je site visit tu...
biar sam2 xdpt markah,or korang wat sendirik..
rase mcm mane susahnye...
pd sape2 yg penah wat prgm tahulah kan cmne rasenya...
those yg xtau,sila lah amik tau...

pd yg membantu aku cr tmpt penginapan,thanks weh...
sorry menyusahkan korang...
pd yg ade tolong sket,tanya aku psl site visit...
thanks gak weh...
at least,korang tanya gak kat aku...
tahu ape perasaan aku...
sampai aku drop sbjek RF....
tp tahniah la sape yg mammpu teruskan...
yela,korang perlu fikirkan RF je,yg len xperlukan...
sbb yg len org mcm aku je yg kene fikirkan tok korang..
yela,anak2 raja semua...
nak pergi mane2,semua dh siap...

aku bkn nk salahkan korang sbb aku drop sbjek tu,
tp fikir2lah...
i need ur help..
xtlg kat site visit,tlg aja aku RF pon cukup dh..
tp tu la malangnya...
jgn ckp aku xadventure la,xchallenge la sbb drop RF..
korang leh ckp mcm2...
tp try dok kat tmpt aku,wat kije ni sorg2...
korang tau la ape rasenye...
melainkan korang mmg mampu la..
tambah korang pandai+mmg xpyh org tolong...

aku rase elok lah sampai kat sini je aku taip..
kang lebeh2,ade lak yg ckp aku wat keje xikhlas...
org hanya tau bercakap itu dan ini...
tapi xpenah nak hulurkan bantuan....

teringat kak ikin ckp psl isi ceramah ust.zamri...
ust.zamri bertanya kepada ahli panel....
"depan sy ni ade gelas minuman berisi air...
bagaimanakah sy nak air itu tumpah dr gelas tu??"
ahli panel sume jwb,tolak jela gelas tu,nnt tumpahlah air tu...
lalu ust.zamri memberi jwpnnya...
semua org hanya tahu memberi cdgn,jwpn tp adakah air yg berada dlm gelas td tumpah dgn hanya berkata begitu?????!!! tidak kwn2...air itu xkan tumpah hanya dgn berkata2....tp mestilah dgn bertindak tolak gelas tu betul2 sampai airnya tumpah....itu lah yg betul...ramai org kita hanya tau berkata2 tp xtau nak bertindak...itulah realiti org2 kita mase kini....

sekian...
wassalam...

5 comments:

syieda said...

salam.. thanks di ats teguran kamu itu... and nak say sory lah... coz aku ader lah salah satu org yg x wat keje... sory sgt.. coz sbb hal nie, ko leh drop subject RF....
thanks atas teguran kamu coz kdg2 manusia selalu alpa dan selalu wat kesilapan yg xdisengajakan....

adilah said...

syida::
its ok...at least ko ade gak bg cdgn tmpt tggl...aku bkn nk slhkan korang psl aku drop..tu sume slh aku..juz nak luahkan aje..at least bertanya..

aku pon xsempurna..slu gak lalai..sama2 la kite mengingatkan ant satu sama lain...

syida said...

its ok dila....
mcm ner tempat tggl dah ader blum??
aper2 pun same2 kite ingat mengingati....

be strong dila... kuat dan sabar hadapi hidup ini....

adilah said...

syida::
masih lg mencari...hehe..
insya'allah ada..

skang ni tggl nk mintak duit pendahuluan je kat bendahari..
bas,insya'allah dpt...k.jaz yg tlg settlekan hal bas...

mAnjuNg said...

sile bace n fhm kn
ayat 286 surah Al Baqarah..

biase la tu, i've been thru all this
b4 too.. but lg besar kot. nk
wat PIDSZA bkan nye sng.. byk keje
yg aku setel kn sendri.

conclusion nye, sile la sabar sbb
at the end of the day u will realize betapa penting nye experience yg ko dpt ni.

it's for ur own good. trust me

Followers

Tukar LinK