Thursday, April 10, 2014

2014

April 2014..

Berbulan lamanya tiada entri baru..
Sempena entri baru ini,aku ingin berkongsi perjalanan baru aku..
Persekitaran yang baru,jalan yang baru,satu permulaan sebuah perjalanan yang aku tak ketahui berapa lama akan aku susuri..

Bersyukur ke hadrat Illahi,memberi aku kesempatan yang baru untuk memperbaiki segala kekurangan diri dalam hidup..
Begitu bertuah dikelilingi mereka yang sentiasa ada disisi aku ketika susah dan senang..
Kalau dahulu aku sering merungut tentang nasib diri aku,kini aku sudah pelajari apa itu erti bersyukur dengan segala apa yang kita ada..
Bersyukur tidak bermakna kita tidak perlu berusaha untuk memperbaiki diri tetapi bersyukur untuk pelajari erti kesabaran dalam menunggu rezeki yang Allah ingin berikan..
Janji Allah itu pasti..Dugaan yang diberi adalah untuk kita bersabar bersyukur berdoa berusaha kembali kepada yang diredhai olehNya..

Aku masih berusaha memperbaiki segala kekurangan dan kelebihan yang diberi agar bersyukur dan tiada keriakan dalam diri..
Belajar mengawal diri bukan sesuatu yang mudah memandangkan kita manusia penuh dengan emosi..
Sentiasalah belajar dan jangan berhenti mencari dan mempelajari pengalaman hidup..Hargailah setiap mereka yang ada untuk kita..Jangan melupai diri mereka..

Semoga kita jumpa lagi pada masa akan datang..Doakan kamu dan diri aku sentiasa dibawah rahmatMu ya Allah..Amin...

Wassalam....

No comments:

Followers

Tukar LinK