Friday, August 10, 2012

Assalammualaikum w.b.t

Salam jumaat kepada semua..hari ni aku nak kongsi iklan raya dr Bernas pulak..Terus terang aku cakap,aku menangis menonton iklan ini..jauh disudut hati,aku bersyukur pdMu ya Allah kerana dilahirkan sempurna dan masih mempunyai kedua ibubapa..


Two special children build a beautiful relationship based on genuine care and understanding. On the eve of Hari Raya, these orphans, Ahmad and Fizi embark on a journey and encounter many challenges along the way. Through their perseverance and determination, they overcome all odds to fulfill their obligation of unconditional love.

Suatu ketika, Rasulullah saw bertemu beberapa anak yatim yg sedang bermain dan Baginda mengusap kepala anak yatim berkenaan dan berkata, "Aku juga anak yatim, siapa yg mengasihi anak yatim bererti dia mengasihi diriku. Aku dan orang yg mengasuh anak yatim berada di syurga seperti ini (Rasulullah memberi isyarat jari telunjuk dan jari tengah yg direnggangkan sdkt antara kedua2 jari itu )," Hadis riwayat Bukhari


Mudah-mudahan kita dapat mengambil pengajaran yang ingin disampaikan dalam iklan ini..ianya bukan dicipta,tapi realiti yang harus kita lalui dan hadapi..

Selamat Hari Raya AidilFitri..;)

No comments:

Followers

Tukar LinK