Sunday, May 1, 2011

Pesanan Seorang Sahabat...


Assalamualaikum w.b.t

Salam buat pembaca yg setia mengunjungi blog saya...
Sedikit coretan utk entri kali ni...pesanan yg sering sahabat saya titipkan...
Selalu beliau titipkan siap dgn petikan hadis dan ayat2 al-quran...
Tapi kali ini hanya sebuah kata2.....saya kongsikan bersama dgn anda semua...


Tanpa kesedihan kita tidak akan mengerti erti kebahagiaan. Justeru itu, kesedihan akan membuat kita bangkit untuk meraih kebahagiaan. Apabila kita dilanda kesedihan, berhentilah dari melayani perasaan dan fikiran jika kita ingin terlepas dari belenggu penderitaan hidup. Bersikap lemah dan bersedih hati apabila mendapat dugaan dari Allah bukanlah ciri orang-orang yang diangkat darjatnya oleh Allah. Sibukkanlah diri dalam ibadah, mudah-mudahan ianya akan menjadi ubat yang mujarab bagi seseorang yang ingin bangkit dari kesedihan yang berpanjangan. Terlalu lama tenggelam dalam kesedihan akan menambah penderitaan dan memberi peluang kepada syaitan untuk datang dengan bisikan-bisikan mendayu...


Terima kasih kerana sudi singgah membaca....
Syukran ya ustazah...saya panggil sahabat saya ustazah hidayah...
Kadang2 panggil dayah je...beliau mmg xpernah lupa mengirim kata2 utk saya...
Semoga pengajian beliau di Mesir sentiasa dirahmati oleh Allah s.w.t.
Rindu sudah lama tidak berjumpa,moga persahabatan yg terjalin kekal selamanya....

Terima kasih...~

2 comments:

masturah mj said...

terima kasih..good info...jgn sedih2...buang mase je,,bile sdih2.ni..huhu

adilah said...

@fatinmmj::
thanks singgah membaca...
kata2 ni hadir disaat kita memerlukan...semoga dapat dikongsikan bersama2...;)

Followers

Tukar LinK