Friday, May 20, 2011

Apakah ...?


Sebuah cerita,sebuah kehidupan...
Setiap detik masa berlalu pergi meninggal kita...
Terkial2 kita mengejar,apakah mungkin terkejar...?

Kegilaan,keinginan dan kemahuan...
Aku punya cita2 ingin menjadi seorang peguam...
Aku punya keinginan menjadi seorang pendidik...
Aku punya kegilaan menjadi seorang wakil rakyat...

Hahahahahaha...

Mungkin itulah orang akan lakukan setelah mendengarnya...
Ya...Tidak dinafikan....Setiap yang terlintas,diceritakan penuh keterujaan...
Namun,semuanya tidak seindah yang kita bayangkan...

Mempersoalkan keupayaan diri ini menjadi setiap apa yang diceritakan...
Kekecewaan itu jelas terpancar...Apatah lagi bila sering dipersendakan...

Hmmm...
Mengapakah aku menulisnya dalam blog ni...?
Sebab,aku boleh dikira sudah habis belajar...
Then,apakah langkah seterusnya dalam kehidupan aku...?

Masih punya masa berfikir...
Namun sejauh mana keberkesanan pemikiran aku itu...
Keyakinan aku...Ya..Dulu aku hanya seorang manusia yang mengikut kata hati...Ikut sahaja,asal aku tak terbabas dari landasan...

Kini,aku semakin dewasa,meniti sebuah kehidupan yang baru...
Perlukan kebijaksanaan,agar tiada penyesalan dimasa akan datang...
Bersediakah aku...?

Satu persoalan aku lontarkan....


No comments:

Followers

Tukar LinK