Thursday, February 17, 2011

Terapi kesedihan....

Assalamualaikum w.b.t

Salam buat kawan2 yg sudi membaca...
Saja nk kongsi cerita hidup dikala masa sering berlalu...

Hari ini satu lagi hari yg dilalui dgn penuh cabaran...
Mereka ni mmg suka cari pasal dgn aku...huhuhu..
Bila kita senyap,diam,dorang tetap xpuas hati...
Bak kata kak ikin,"biarlah dila...aggp jela dorang nk gurau2.."
Mampukah aku anggap macam tu???

Ok,lupakan jela apa yg dak Rahman ngan dak Hadi dh buat...
nama pon budak2 xcukup umur mcm tu lah...

Berbalik pada entri aku kat atas,terapi kesedihan cara aku...
Caranya adalah hangout dgn kawan2 anda,then ketawalah anda bersama2 mereka...
Kerana mereka sentiasa bersama anda pabila anda sedih...
memberi kata2 semangat,dan sentiasa bersabar dgn anda....

kawan2 seperti ini sukar hendak dicari...
walaupun kenal xlama,tapi kdg kala mereka inilah yg selalu ada....
Terima kasih...terima kasih...terima kasih....
hanya itu yg mampu aku lakukan...
semoga Allah sentiasa melindungi kalian dr segala kesusahan didunia mahupun di akhirat kelak...

Itulah cara aku hilang kesdihan dihati ini....
Aku hanya manusia biasa...punya cita2...mcm mereka...
Cuma aku,mempunyai satu sikap yg xmampu aku ubah...
Aku minta maaf kerana berkata2 terlalu terbuka dan kasar kpd semua org...
Sesiapa yg kenal aku,dia sgt amat memahami perangai aku....
Marah aku...bengisnya aku...celuparnya kata2 aku...
Maafkan keterlajuran aku...aku akui,aku sukar berubah...

Tegasnya aku kdg2 tidak bertempat...
Apa yg ingin aku sampaikan kdg2 xpernah ada yg faham...
Apa yg aku cuba usahakan kdg2 xpernah ada yg cuba faham..
Aku punyai perangai yg sebegitu...aku xnak cr musuh...
Aku hanya perlukan kawan...dan kawan....

Semoga kalian memahami...Maafkan aku....
Semoga kita bersama2 mengecapi kejayaan yg ada tertulis untuk diri kita...
Rezeki didunia ini luas,terpulang pd kita untuk mencarinya....
Pengalaman untuk dikongsi,carilah pengalaman sebanyak yg mungkin....
Bkn sekadar di universiti,tp dimerata tempat....
Belajarlah bkn hanya dgn yg bijak pandai,tp dgn semua org...
Kerana ilmu itu ada dimana2 shj....luaskan pemandangan kita....

Sampai disini shj perkongsian dimalam hari...
Apa yg salah,apa yg buruk dtg dari aku sendiri...
Apa yg baik dtg dr Allah s.w.t...mudah2han...
Sekian....

No comments:

Followers

Tukar LinK