Sunday, February 6, 2011

Broga Hill...

Assalamualaikum w.b.t

Salam buat kawan2 dan pembaca yg dihormati....
skema nk mati ayat aku...hehehee...

Actually,dah lama niat nak update pasal Broga Hill tp x terupdate2 gak...
Mujurlah hari ini mengambil sedikit kesempatan utk updating....
sapa2 yg belum tahu katne broga Hill boleh lah klik disini...


Aktiviti ini telah bersiaran langsung pd 20hb Jan 2011....
Kami seramai 8 org pergi ke Broga Hill dgn menaiki 2 bijik kete..
bergerak dlm kol 4pg dr shah alam...(time sbnr = kol3pg)
kelewatan xdpt di elakkan atas sbb kami adalah perempuan melayu terakhir....
huhuhuhu....



Kami sampai lebeh kurang jam 5.15pg camtu lah...
lmbt sampai sbb lepak kat tepi tol sg.ramal xsilap aku...hehehe..
lupa lak aku memandangkan dh lama event ini bersiaran langsung...
Mula mendaki lebeh kurang jam 5.30pg..
hari ni mmg terlalu ramai pendaki2 yg mendaki Broga...
nak mendaki pon kene beratur..huhuhu...



Lambakan hamba2 Allah pd hari berkenaan....
Gambar yg diambil after sampai dipuncak pertama...hehehe..
Aku akui aku mmg pancit bl mendaki broga...byk kali berenti rehat..
sbb tu aku dan len2 sampai pd jam lebeh kurang 6.30pg...
xlarat dah aku nk naik tinggi2 lg...hahahaha..


Seb baik ada yg sudi nk amik gambo kitorang ber4 kalau x,ber3 jela...
Suasana sebelum sunrise....itulah tujuan utama kami,nk tgk sunrise..
khairun amalina lah paling excited+teruja naik broga...hahaha...
(sorry ek kak na...)


Mari kita menyusuri gambo2 yg telah dirakamkan...hehehe..
saat2 matahari sedang terbit......


Kamera kami bkn DSLR....
hanya ini shj yg mampu kami rakamkan dr jauh...huhuhu
tp kami bersyukur sbb ade kamera...hehehe..(tQ kat kak aini)




Tanpa DSLR pon kami masih mampu menghasilkan scene yg cantik...
tgklah sapa yg amik gambo tu beb....hehehehe
(bajet perasan lebeh)


Ni la port yg ejat n the geng cari tok hayati sunrise....
dorang ni bajet berlakon je lebeh sbb nak amik gambo...huhuhu..


Sedikit pandangan diatas puncak kedua....
kitorang xpanjat pon puncak ke3 kerana terlalu ramai hamba2 Allah..



Kegilaan mengambil gambo mmg xdpt nak dipisahkan...
Sorry xdpt nk letak gambo byk2 ek..hehehe..
layan yg mana ade jela....

Gambo kat papan tanda haruslah ado...
diambil sebelum pulang....


Sebelum aku menutup entri Broga ni,mau share benda ini...


pelajar UiTM dihempap batu besar....(harian metro)
tp time kitorang turun bukit,xde lak kejadian ini berlaku...
kitorang sampai dikaki bukit dlm jam 10pg xsilap aku lah..hehehe..


Ok,sampai disini shj entri tok Broga Hill...
salah silap hrp dimaafkan...


p/s:: man u kalah mlm td..1-2 kpd wolves..1st defeat this seasons...

15 comments:

miss_malina said...

baru update ke kak?haha..
haruslah eksaited!hee..da lame kott simpan hasrat nk naik broga,akhirnye berjaya,yeay!! :D
tengs to u guys sbb tanpa uolss,mst sampai skang hasrat tu jadi hasrat jek.ehehe..soo next time nak pegi lagi ke?heh.. :D

adilah said...

@miss_malina::

hehehe..lambat sket update..bz sokmo...;P

aku xde hal,jom pergi lg,nk bakar lemak2 yg ada..hahhaa...

Anonymous said...

seronoknya hiking

miss_malina said...

wahh..ayat xde hal tu yg nak dengaQ tuwh!tp make sure kalo nak pegi lagi,1 week before naek ko kena jog,everyday.haha..pastu nak turun plis chop helikopter siap2,aku xlarat nk turun weh.naek xpe lagi,nak turun tu..adoii lomah lutut den ni ha..rase nak tcabot sume skru2 kat kaki pon ye gak.hehe..

adilah said...

@rizwan's sweetheart::

hehee..mmg seronok lebeh2 lg g ngan member2...;)

@miss_malina::

bereh boh!!! akan ku joging bina stamina...;P
ko yg ajak,ko le provide helicopter...huhuhu

Mat Ganu said...

siapakah miss_malina?? hehehe

yeahh!!akhirnya...hahaha.YNWA!!

miss_malina said...

hehe..bab2 heli ni,rasenye aini lagi cekap kot.. :P
btw aku ajak suke2 jek.kalo betol2 nak pegi,kena pikir byk kali gak tu.ngee.. :D

adilah said...

@mat ganu::

ceh..wat2 tanya lak ko...;P
eleh,br 1st time...hehhee..
mlm ni sokong the reds lak...hahaha..

@miss_malina::

aku dh agak dh kamu xkan beraninye nak nek lg..hahaha

miss_malina said...

brani mmg la bani.tp mikiokan kena jadik motivator lagi skali,tu yg malas da tu.hihihihihihihihi...

adilah said...

@miss_malina::

hehehe...okla tu jd pakar motivator free...nk kenakan byrn pon leh gak...

ArjunA said...

bagus..
aku ngan geng aku ko tak reveal
btw..
korang taktau lagi sape dua org gadis aku bawa tu
hahaha

fn said...

bila la nak tercapai impian nak pegi broga hill ni.
mcm best je.

adilah said...

@arjuna::

kang letak kang kontroversi...hahahaa..
mest KLMJ ko kan...??;P

@fn::

aku nk g tp sure aku mmg xlrt dh nak pnjt...sbb dh tau tggi n curam...hehehe

ArjunA said...

hahaha
siot
gune ayat KLMJ aku plak
hahaha

@fn:: dila sempot weh mase daki aritu
hahaha

adilah said...

@arjuna::

hahaha..beselah beb...
br dpt kenekan ko...;P

Followers

Tukar LinK