Wednesday, November 3, 2010

Tips-tips nak dapat A MGT456 . . .

Assalamualaikum w.b.t

salam untuk semua kawan2 dan pembaca...
entri ini khas buat kawan2 aku yg akan mjawab exam MGT456. . .
tarikh keramat tok korang 7hb november 2010....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.................


tips - tips nya adalah seperti berikut. . .
dua rakan sekelas yg aku amik sebagai contoh utk korang teladani...


kalau korang xkenal meh aku kenalkan...
korang leh klik kat link nama dia tu..dia pon ade blog gak...
dia ni aku jdkan contoh pertama tok korang...
sbb dia sorang je dpt A dlm kelas aku....hehehehe....
nak tau mcm mane dia dpt A??? tgk gambo kat atas tu...

1. kena rajin dtg kelas. . .(walaupon xsempat mandi)
2. siapkan assignment seawal yg mgkn. . .(8pages tu...tulis tgn k..1 mlm je..)
3. dok depan dlm kelas. . .(supaya xtido dlm kelas)
4. study awal sblm lect ajar chapter baru. . .(ko jgn igt dia rajin k)
5. jgn lupa,enjoy itu sgt penting. . .(kalau x,sure ko bosan gler sik blaja je)

itu antara ulasan aku yg xseberapa mengenai tips2 blaja MGT456...
yg penting korang kene rajin dtg kelas walaupon xsempat mandi mcm dia!
semangat tu penting beb....ni x,nak A,tp ponteng kelas....haishhhhhhhhh!
kalau nak tau lebih lanjut leh hubungi beliau terus...huhuhu...

.
.
.
.
.
.............


okeh...ni calon kedua yg aku pilih....sbb ape???
bkn sbb dia dpt B..tp sbb dia selalu xdtg kelas....
bak kate encik saiful (lect kitorg) dia ni share attendent dgn housemate dia..
sorg dtg,sorg lg xdtg...mcm tula sampai la dua2 pon ade gak dtg...
mgkn dia bz dgn k-car project dia....almaklumlah...
sapo yg kona ngan sharip ni,dio taulah..hehehe...

apa yg bagus pd bdk nama sharif ni?????!!!!
tu haaaaa..tgk gambo kat ats tu...dia ckp po...
presentation kene mantap!!!!!
yeahhh..mmg xdinafikan...dianye group adela yg terbaek...
walaupon hanya untung RM7000 shj dlm setahun....;P
tapi tula...lect mmg suka gler cara dorg present...walaupon xdtg kelas..
tp cara dorg mmg mantap..dgn pakaian kemas+ade style la bg bdk laki...

so,aku dh tonjolkan dua bdk ni sbg contoh utk korang....
sorg rajin dtg kelas,sorg kurang rajin...
sorg dpt A,sorg dpt B....

apakah yg patut korang teladani melalui mereka berdua???
nak rajin dtg kelas,kelas dh hbs...tggu exam jela...
nk present,lama dh korg present kan...so????

kalau xdpt gak,meh den koba an...
apo yg ekaw pyh bonar nk fhm.....
walau apa pon jenis student yang ado dlm diri korang,
semuanya terletak pd diri korang sendiri....
samada nak dpt A or B....(xkan nak dpt C lak kan)

study smart ke,study hard ke,study main2 ke....
yg penting korang tau tujuan korang blaja utk apo....
korang xperlu aura3 ke,hint3 ke,or others...
(ala,aku pon suke kalo dpt hint..hehehe)
juz,do the best...!!!
for urself and ur parents....;)

last skali,nk ckp kat korang....blaja mgt456 ni bkn stakat hafal notes...
tp korang kena amik tau hal2 semasa...tau psl bisness yg ada...
contoh3 yg berlambak kat tenet...bkn buka tenat ngadap FB..
(itu pon leh gak..hilang stress..huhu)
bykkan mencari isi3 yg ade kaitan ngan topik subjek mgt456...
supaya korang ade idea nak elebrate apa mase exam nnt...
kitorang exam ritu pon,byk kene fikir...sape yg byk idea,bulehlah nk jwb..
stakat hafal tp xde contoh,nak elebrate apokobondo eh???ye dak??

k,sampai disini shj entri aku..kang bosan lak kene leter pjg3...;P
goodluck kwn2!!!

wassalam......


p/s:: esok taklimat praktikal,then blk kg...hehehe

6 comments:

ArjunA said...

wehhh
ape lak aku jadi contoh ni?
adehhh

Aimi Sulaiman said...

haha..nice post..famous tetibe sharif ngn arjuna~haha

adilah said...

@arjuna
-okla tuh...saja kasik fun..;P
-jgn marah2..huhu

@aimi
-tau xpe..saja nk kasik dorg famous..
-hiburan semata2..hehehe

mAnjuNg said...

1 lg tips dari Aizat Arjuna.

jgn lupe ltak notes dlm hp. XDD

fizahnoh said...

aku x bejaya dapat A. argghhh. tensi!

adilah said...

ko dpt bape fizah??hehehe

Followers

Tukar LinK