Monday, August 6, 2012

Gaksital aka Bridal Mask

Assalammualaikum w.b.t

Salam bertemu kembali..Salam 17 Ramadhan...Salam Nuzul Quran..Semoga kita sentiasa berada dibawah rahmat Allah s.w.t..

Perkembangan terbaru aku adalah mengenai tajuk entri di atas..hehehe..Tengah melayan drama BRIDAL MASK..Bagi aku cerita ni mempunyai plot yang hebat..Dan aku baru sahaja habis melayan satu lagi drama korea yang sangat best, KING 2 HEARTS..Aku suggest kat korang yang ada masa lapang untuk menonton drama ni..Of course la jangan lupa rebut peluang melakukan seberapa banyak ibadah dibulan yang mulia ini..;)

Ok,balik semula pada topik diatas,aku layan drama ni kat KBS World channel..Cerita berkisar mengenai hero (bridal mask) pada zaman penjajahan jepun di korea sekitar tahun 1930..Pada mulanya, watak bridal mask didukung oleh abang kpd watak hero iaitu Lee Kang-san..Namun akhirnya mati ditembak oleh si hero yang merupakan adiknya sendiri Lee Kang-to (Joo Won)..Si hero ni pada mulanya seorang yang sangat kejam pd bangsa dia sendiri,kira tali barut jepun..Dia kerja sbg polis jepun..Selepas kematian abangnya,barulah dia bertukar watak menjadi baik dengan menyambung menjadi Bridal Mask..Si heroin plak iaitu Oh Mokdan (Jin Se-Yeon) adalah anak kepada pejuang kebebasan Damsari..Si hero dan si heroin ni dah kenal dari kecil namun terpisah,mereka adalah musuh ketika watak dewasa sehinggalah si heroin tahu siapakah disebalik topeng Bridal Mask itu..hehehe..Kalau korang xfaham kenalah tgk sendiri k..aku xpandai sangat nak bercerita..Jangan lupa ada watak lelaki sorg lg Kimura Shunji (Park Ji-Woong),yang amat mencintai si heroin..tp sayang dia org jepun..Dia juga berkawan baik dengan si hero..Apakah akan terjadi bila dia mengetahui bahawa kwn baiknya adalah Bridal Mask yg diburu dan yg telah membunuh abangnya Kimura Kenji..?









Oklah,sampai kat sini sahaja memandangkan cerita ni xhabis lg..ada 28 episode..huhu..Selamat berpuasa semua..;)

2 comments:

cindyrina said...

belum tengok bridal mask lagi...king2hearts memang DAEBAK! try watch I do I do, that one not bad!

adilah said...

Ha'ah,kwn saya pon ckp I Do I Do best,tp blm tgk lg..;)

Followers

Tukar LinK