Sunday, May 15, 2011

Ujian Allah dtg bila2 masa saja...


Assalamualaikum w.b.t

Salam buat teman2 yg dikasihi...
Yg setia mengunjungi dan membaca....

Ya...
Ujian Allah itu boleh dtg bila2 saja,dan dimana2 saja...
Begitulah yg terjadi pada sahabatku Nurhanes Zailani...
Pada aku,ujian inilah yg terbesar dan berat bagi dia dan family...
Menerima berita ibunya disahkan pengidap kanser buah dada tahap 2 dan menghampiri tahap 3...

Ya Allah...
Tatkala menerima mesej dr dia,aku sendiri tidak terkata...
Apakah dugaan dan bentuk ujian yg diberikan kpd diri dan keluarga sahabatku...

Aku mengenali diri hanes hampir 10 tahun yang lalu...
Dia yg aku kenali cukup tabah dan kuat orgnya...
Apatah lagi dia seorang guru...mendidik penuh kesabaran..
Walaupun selalu menceritakan akan kepayahan mendidik anak2 muridnya...
Tapi aku percaya,dia mampu menjadi seorang guru yg baik,dan berdedikasi...

Namun,
Aku agak gusar dan risau akan dirinya...
Risau takut dirinya xmampu untuk menerima ujian kali ini...

Aku...
Hanya mampu berdoa agar dia dan family tabah menghadapi ujian Allah ini...Sesungguhnya,hanya Allah yg Maha Mengetahui segala2nya...

Kawan2...
Bersama2lah kita berdoa agar ibu sahabatku selamat menjalani pembedahan yg dijadualkan isnin ini...mudah2an...Amin...



No comments:

Followers

Tukar LinK